2011/08/24

Szeretem a városomat

         Nagybányán születtem, azóta itt lakom. Nagyon szeretem ezt a várost, a környékét, a hegyeit, az embereket, a gyülekezetet, mindent ami Nagybányához fűződik. Rengeteget fejlődött a város az utóbbi évek alatt, de sajnos van egy dolog, amit nem szeretek, vagyis nem értem igazán. Továbbra is folyik az a régebbi kezdeményezés ami a zöld övezetek kiírtását foglalja magában, azzal érvelvén hogy nincs elég parkolóhely, és szükek az utcák. Ez igaz lehet, de erre nem az a legjobb megoldás(szerintem) hogy minden útmenti zöld sávot betonná tesszük s parkolót csinálunk belőle. Mint autóvezető, teljesen megértem a polgármester ötletét, sok jó dolgot csinált annak érdekében, hogy a forgalom a városban ne fulladjon meg attól a rengeteg autótól ami a forradalom után megjelent. De többet járok gyalog, mint autóval s többet vagyok apa mint autóvezető...Úgy érzem, arra törekszünk hogy a városunk megfelelő legyen az autóknak és kevésbé az embereknek...
         Igen, kritizálom a zöld övezetek mészárlását...Szinte minden létező zöld helyet felszámoltunk...a város közepén 9 benzinkút kapott helyet, képzeld el éppen zöld területen. Igaz, hogy egyik-másik elhagyatott volt, éppen parlagon, de kevés pénzzel parkot vagy játszóteret lehetett volna csinálni. Jaaaa, a park az nem pénzforrás, ezek pedig adót és jutalékot fizetnek.....Aztán egy másik park helyére, ahol régen egy virágóra működött, jó néhány éve egy gyors étkezde terjeszti a sült olaj illatát. Emlékszem, hogy annakidején a város építész főnöke felhozta a hely alkalmatlanságát és ellenált a tervnek, de senki sem hallgatott rá , igy a polgármester s helyi tanácsosok gyorsan megszavazták a park halálát.
           A jelenlegi polgármester nem tudja (talán nem is akarja) megállitani a már megkezdet beruházásokat, a licitálások már oda vannak adva, a sugárútakat sorra törik s óriási pénzeket költenek arra, hogy a járdákat szükítsék, az úttestet szélesítsék, a parkolóhelyeket pedig szaporítsák. Az EU tervezi, hogy néhány év(tized?) múlva teljesen kihagyja az autókat a városi forgalomból, mi pedig mit csinálunk az unokáinkért ??Ahelyett, hogy az autósforgalmat leszorítsuk, bicikli útakat csináljunk, parkosítsunk, mi rengeteg pénzt fektetünk be abba, hogy helyet csináljunk az autóknak, hogy erőteljesebben szennyezzék a levegőt s jobban zavarják a füleinket feltúrázott motraikkal. 
          A kérdés tehát az: Kié a város? Az autóké vagy az embereké? Szerintem az embereknek s az emberek érdekében kellen fáradozniuk a polgármesternek, a városi tanácsosoknak s a többieknek. 

Nincsenek megjegyzések: